Eigenaarschap
Eigenaarschap vormt een belangrijk uitgangspunt binnen ons onderwijs. Eigenaarschap motiveert en draagt bij aan een positiever zelfbeeld. Een hoge mate van eigenaarschap kan mede leiden tot hogere resultaten!
Door de leerling (mede)eigenaar te maken van het eigen leerproces wordt de betrokkenheid vergroot en weet het kind waarom het bepaalde stappen moet zetten om verder te kunnen. Dit doen we onder andere door te werken met een (week)taak. Daarin staat ‘op maat’ wat de leerling die week moet doen. Het aanbod en de instructie wordt afgestemd op de onderwijsbehoefte van het kind. Er vinden regelmatig reflectiegesprekken plaats tussen de leerling en de leerkracht, waarin bepaald wordt wat nodig is om verder te komen. Zo werkt ieder kind aan een persoonlijk leerdoel. De rol van de leerkracht is hierbij zeer belangrijk. De leerkracht begeleidt en biedt sturing waar nodig.
Wij hebben als team een rapportfolio ontwikkeld, wat een bijdrage kan leveren aan zelfregulatie, feedbackvaardigheden en vertrouwen in eigen kunnen!
Klik hier om een bezoekje te brengen aan de pagina's van de leerlingenraad.